حرفما

حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران

حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران

حرفما

جنبش مردمی حرفما

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

قتل عام بدون خونریزی

دوشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۶:۳۵ ق.ظ


"امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم است، جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دل ها و ذهن های مردم یعنی صحنه رویارویی دروغ های بزرگ با واقعیتهای تردید ناپذیر "". 

                                                         «امام خامنه ای»

درجنگ سخت دشمن با حمله نظامی و قتل عام و کشتار، اهداف خود را پی می گیرد، اما در جنگ نرم از ابزار جذاب و غیر خشن بهره گرفته و به رواج شایعات و تبلیغات منفی و مقابله با اعتقادات و ارزش ها می پردازد و با استحاله و تغییر در آنها سعی در تاثیرگذاری بر کشور مورد نظردارد.

« دردهه ۷۰  برخی از اساتید علوم سیاسی آمریکا و اعضای سیا و فرماندگان پنتاگون با طرح نظریه جنگ نرم معنای متفاوتی از جنگ را وارد ادبیات سیاسی و امنیتی دنیا کردند. 

هدف آنها زمینه سازی برای فروپاشی شوروی با ابزارمتفاوت غیرخشن واز درون و داخل آن کشور بود. پس یازده سپتامبر این طرح در دولت جرج بوش دوباره فعال شد و در گزارشی اعلام کرد :

جمهوری اسلامی ایران یکی از اهداف تهاجمی آمریکاست که به خاطر وسعت سرزمین، کمییت و کیفیت نیروی انسانی و نظامی و منابع طبیعی و موقعیت برتر جغرافیایی نمیتوان از تهاجم نظامی برای سرنگونی حکومت حاکم آن استفاده کرد. بنابر این تنها راه سرنگونی جنگ نرم اعلام شد ».

 از شبکه جهانی اینترنت به عنوان یکی از بهترین ابزار برای پیشبرد پروژه جنگ نرم در ایران و برخی کشورها استفاده  شد،  که از سوی غرب ودشمن صهیونیستی مورد تهاجم قرار گرفته اند و این قدرتها تلاش می کنند تا از این طریق تصویری از ساختار حکومت را به مردم معرفی کنند که سبب ایجاد جدایی و شکاف بین آنها و حکومت شود و چهره ای ناکارآمد و مغایر با خواست عمومی از حکومت را به تصویر بکشند.

  یکی از پدیده های جذاب که کاربران را مسحور خود کرده اند  شبکه های اجتماعی مجازی از جمله فیس بوک ،توییتر، یوتیوپ،واتس آپ،تلگرام، وایبر و........هستند.

در این شبکه ها افراد ، از مکان هایی بعضا بسیار دور از یکدیگر ، در یک گروه اجتماع کرده و با منشها و تفکرات مختلف ، اطلاعاتی متفاوت را منعکس میکنند ولی آنچه این مسئله را با خطر مواجه میکند این است که بعضا این اخبار از منابع و خروجیهایی به این فضا تزریق می شود که هدف آنها تخریب و تضعیف و تغییر ......حکومت می باشد .

دشمن صهیونیستی معمولا با کنترل و مدیریت شبکه های مجازی صهیونیستی  سعی در انجام عملیات روانی بر روی افکار عمومی دارد .

‌ آنها با مطرح کردن موضوعاتی مثل خدشه دار کردن جریان صلح آمیز انرژی هسته ای، مردمی نبودن حکومت،  بی کفایتی مسئولان، بزرگنمایی مشکلات و کوچک نمایی دستاوردها سعی در جهت دهی افکار عمومی دارند.

 دشمن پس از وارد کردن این شبهات و ایجاد سوال در ذهن و افکار مردم به جمع آوری اطلاعات وجریان سازی های بعدی از طریق همین شبکه های صهیونیستی و جاسوسی می پردازد و  از همین طریق میزان واکنش مردم جامعه سنجش می شود. شکافهای احتمالی بین مردم و حاکمیت بررسی شده و از همین طریق اذهان عمومی حس و نیروی مقاومت علیه دشمن صهیونیستی را تضعیف و در باور های ضد صهیونیستی تزلزل ایجاد می کند و با ایجاد موجی از سردرگمی در افکار عمومی ، در نهایت مردم را به سمت جنبش اجتماعی در جهت منافع اسرائیل ودشمن صهیونیستی سوق می دهد.

◀ "نتانیاهو در کاخ سفید توصیه کرده بود برای از بین بردن مشروعیت داخلی جهوری اسلامی ایران لازم است ، ازسایت های اجتماعی استفاده کنیم و با استفاده و با ارائه اطلاعات و هدایت مخالفان به آشوب های داخلی نظیر آنچه در اغتشاشات سال ۸۸ در تهران مشاهده شد دامن بزنیم .".

باتوجه به هزینه بالای در گیری نظامی باایران بخاطر قدرت روز افزون ایران در این زمینه و به شکست انجامیدن در مواجهه نظامی با ایران ، بهترین راه و کم هزینه ترین حمله ، از طریق فضای مجازی و جنگ سایبری و تحریک افکار عمومی در این فضاست .

امروز رسانه های اجتماعی ، بیش از رسانه های جمعی رادیو و ...  در فضای مجازی در ارتباط لحظه به لحظه با افکار عمومی هستند و این بهترین ابزار برای قدرتهای بزرگ است که خواهان تغییر در حکومتها هستند و بهترین ابزاریست که مخاطب مورد نظر بر موج آنها سوار میشود و براحتی میتوانند زمینه تغییر در یک جامعه را ایجاد کنند.

این ادعا در جریانات  کودتا در کوبا ، اوکراین ،مصر و کشورهای عربی ،، ایران و ....اثبات شده است .

در کوبا بدلیل در گیریهای ایدیولوژیک که بین این کشور و کشورهای غربی وجود داشت دیده شد که شبکه ها ی نو ظهور اجتماعی صهیونیستی  به ابزاری برای دخالت در امور این کشورها تبدیل شدند .

این پروژه در ۲۰۰۹ در کوبا آغاز و در ۲۰۱۲   اجرا شد .در این مدت کاربران کوبا کم کم جذب شبکه ای بنام «زون زونئو » یا « توئیتر کوبایی » شدند .

دولت آمریکا برای پنهان کردن اقدام خود تلاش کرد این جریان را از طریق چند کشور پوشش دهد  و در  واقع از واسطه استفاده کند ولی در نهایت این توطئه و دخالت  افشا  شد . 

هدف این طرح ایجاد شبکه ارسال پیام مثل شبکه توئیتر بود که مردم بخصوص ناراضیان در کوبا  با استفاده از آن بتوانند از کنترل شدید دولت کوبا بر شبکه اینترنت بگریزند  و در نهایت آمریکا و هم پیمانانش به منافع و خواسته های خود برسند. 

شبکه های اجتماعی در قیامهای ۲۰۱۱ در کشورهای عربی نیز بسیار موثر بودند .  این شبکه ها باعث شدند که جریان بیداری اسلامی و صدای  انقلاب شهروندان عرب به جامعه بین المللی کشیده شود و از طرفی به جنبشها کمک کرد با دست خالی و بدون داشتن امکانات مالی فعالیتشان را سازماندهی کنند .

اما این یک طرف ماجرا بود . در این کشاکش ، قدرتهای آمریکایی ،صهیونیستی بیکار ننشستند و این جنبش را جهت دهی کردند و در نهایت این جریان  دچار انحراف شده و ناکام ماند .

" هیلاری کلینتون  در بازدید از میدان التحریر قاهره صریحا اشاره کرد ؛ برای من دیدار از جاییکه یک انقلاب متاثر از شبکه توئیتر رخ داد و بر کل جهان تاثیر گذاشت افتخار آمیز است ".

علاوه بر توئیتر برخی از تحلیلگران غربی نقش  فیس بوک را در این جریان بسیار پر رنگ دیده و قیام مردم مصر را «قیام فیس بوکی »  نامنده اند.

 یکی دیگر از انقلابهایی که نقش شبکه های اجتماعی در آن بارز  است انقلاب اوکراین می باشد .

انقلاب نارنجی اوکراین که درسال ۲۰۰۴ میلادی با ناکارآمدی مواجه شد بار دیگر درسال ۲۰۱۳ با ابزار جدید و کم هزینه تر از ابزار قبلی یعنی شبکه های اجتماعی تکرار شد .

موج سواری قدرتهای صهیونیستی در این جریان از طریق شبکه های مجازی به حدی بود که این انقلاب نیز انقلاب فیس بوکی و توئیتری نام گرفت .سایتهای مختلفی بطور مستقیم از وضعیت نا آرام خیابانهای کیف ،عکس و فیلم تهیه کرده و در واقع تک تک کاربران به یک ابزار اطلاع رسانی در فضای مجازی بدل شدند .

در ایران نیز مانند سایر کشورها و با توجه به تاکید کنگره آمریکا این پروژه کلید خورد .متاسفانه بی توجهی مسئولین و مدیران مربوطه پس از  ورود این ابزار و عدم ارائه الگوی مناسب ملی و عدم کنترل و مسدود سازی ، سبب بروز نابسامانی های شد و زمانیکه شایعه عدم صحت و سلامت انتخابات مطرح شد،  به سرعت در شبکه های اجتماعی گسترش یافت ‌ودر نهایت تبدیل به خشونتها و هنجار شکنی هایی در جامعه شد .

در انتخابات ۸۸ بزرگترین تهدید علیه امنیت ملی در ایران اتفاق افتاد و به اعتراف دولت های غربی و صهیونیستی شاهد جدی ترین تجربه استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و توئیتر و یو تیوپ و....مانند آنها بر علیه حکومت و منافع ملی ایران بودیم  .

با نگاهی گذرا  به این جریانات  در میابیم که دشمن صهیونیستی با بهره برداری از این فضاها ، سعی در استحاله درونی  پایه های اعتقادی و ارزشهای این مرز وبوم  دارد و بجاست که دولتمردان و سیاست گذاران و بخصوص دستگاههای امنیتی بیش از پیش  به این نکته مهم توجه داشته باشند که توانمندی و قابلیت فضاهای مجازی برای بر هم ریختن امنیت و ثبات کشور ، غیر قابل انکار است و چنانچه کوتاهی در این امر صورت پذیرد همه دستاوردهای امنیتی و حفاظتی  براحتی در معرض تهدید قرار خواهد گرفت .

««« فتنه ۸۸ جلوه ای از توطئه دشمنان بود . غفلت نباید بخرج داد ...هدف فتنه گمراه کردن است ....خیلی از ملتها در مواقع حساس غافل شدند و چون نفهمیدند ....حوادث از روی آنها عبور کرد ....غافل ماندند و لگدمال حوادث شدند »»».

                                                                            ..امام خامنه ای ..


۹۶/۰۲/۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
حرفما ( حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران)

انتخابات ۸۸

انقلاب مخملی

براندازی نظام

قتل عام بدون خونریزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی