حرفما

حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران

حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران

حرفما

جنبش مردمی حرفما

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

رسانه های سامری ...

پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۱ ب.ظ

در وبلاگ مطالبه گر 


« یکی از کارهای بسیار مهمی که امروز در دستور کار نظام سلطه است ،تهاجم خبری ، فرهنگی و اخلاقی به کشورهاست ...امروز جنگ دنیا جنگ رسانه است ».

" امام خامنه ای ۱۳۸۵ "

نقش رسانه ها در جهت دهی و مدیریت افکار عمومی بر هیچ کس پوشیده نیست و به همین دلیل رسانه های جمعی ، منبع مهم قدرت بشمار می روند  ، و برای تامین منافع گروهها و جناحهای مختلف سیاسی جهت دهی می شوند .

امروزه داشتن اطلاعات از تصاحب معادن طلا و نفت  و سرمایه های اقتصادی کشورها ،  ارزشمندتر است . چرا که اطلاعات باعث کسب قدرت و قدرت بیشتر باعث کسب ثروت خواهد شد و از همین رو ست که رسانه ها با داشتن اطلاعات بیشتر به قدرت قابل توجهی دست یافته اند .

در حال حاضر جهان معاصر با واقعیتی تلخ در عرصه رسانه روبرو ست و آن قدرت نمایی سلطه گران و وقوع جنگ های رسانه ای است . 

واقعیتی که در ظاهر امر جدال بین شبکه های خبری و سایت های اینترنتی و خبر گزاریهاست ولی در واقع در پشت این جنگ ژورنالیستی سیاستهای پنهانی نهفته است که بعضا توسط بودجه های رسمی و سرویسهای جاسوسی صهیونیستی  پشتیبانی می شود .

رسانه در فضای مجازی ابزاریست که به راحتی تکمیل کننده و بعضا جایگزین نیروهای نظامیست و نظام سلطه از آن برای تحقق خواسته هایش استفاده می کند.

دشمنان سلطه جو برای تسلط به افکار مردم ، در کشورهای مختلف جهان از رسانه ، در سطح وسیع بهره برده و برای مدیریت افکار عمومی تلاش می کنند تا اراده و خواست خود را بر آنان تحمیل کنند.

جنگ رسانه یکی از مهمترین جنبه های جنگ نرم است و اینترنت و فضای مجازی یکی از ابزار یست که در این نوع جنگ عمدتا در خدمت سازمانهای جاسوسی و بخصوص سازمانهای جاسوسی صهیونیستی بوده و آنها با بهره گیری از ابزار مختلف رسانه و استخدام مسئولان سایت ها و مدیران صاحب امتیاز و سر دبیرها مقاصد خود را در کشورها پی می گیرند.


در کشور ما ایران نیز متاسفانه هستند سایتها و رسانه هایی که تحت پوشش رسانه های غیر دولتی با بهره گیری از امکانات مالی دستگاههای جاسوسی صهیونیستی به استخدام آنها در آمده و متاسفانه از داخل به آنها یاری می رسانند.

قدرت رسانه بخصوص در فضای مجازی به حدیست که توانسته  سبک زندگی جوامع  را دگرگون کند و  کم نیستند انسانهایی که مسحور این فضا شده، با آن زندگی می کنند ، می اندیشند و بر اساس الگوهای رایج آن ، امور خود را ترسیم می کنند.

سایتها و رسانه های مجازی به ظاهر نقش اطلاع رسانی در جوامع را بازی می کنند، ولی در واقع اتفاقات قرن حاضر چیزی فراتر از یک اطلاع رسانی صرف است .

گاهی این نقش به اندازه ای تاثیر گذار بوده  که در بعضی از کشورها ، باعث افزایش بحران شده و یا به ابزاری برای جنگ آوری و یا محرکی برای پیدایش انقلابهای مخملی  تبدیل شده است . شاهد این مدعا سخنان هیلاری کلینتون در مورد نقش فیس بوک و توئیتر در سرکوبی بیداری اسلامی در مصر و فتنه گری در انتخابات ۸۸ ایران و....می باشد .

میتوان به راحتی ادعا کرد که در زمان انقلاب کبیر فرانسه در سال ۱۷۸۹ میلادی که تحولاتی در صنعت چاپ پدید آمد و توسط آن افکار عمومی جهت دهی شد ،جنگ تبلیغاتی و به گونه ای  زور آزمایی رسانه ای آغاز شد و استعمارگران با کشف این ابزار جدید پس از جنگ جهانی اول از استعمار فکری کشورهای تحت سلطه بهره برده و از آن برای استعمار فرهنگی ،اقتصادی و سیاسی استفاده کرده اند.

مواردی مثل فروپاشی شوروی ، حمله به افغانستان ، اشغال عراق و...تحت عنوان مبارزه با تروریسم ، همه از مواردی بودند که به منظور تحقق آنها از رسانه و تبلیغات برای جهت دهی افکار عمومی بصورت چشمگیر بهره برداری شد .

سالهاست که تمام مسیحیان افراطی و یهودیان صهیونیست علیه مسلمین در یک جبهه یکپارچه متحد شده و با تبلیغات منفی و خوراندن خوراک مسموم به ملت های دنیا نقشه های خود را اجرایی  کرده اند ،اما در نهایت تاسف باید گفت در جبهه مقابل یعنی مسلمین ، در سرتاسر دنیا هنوز به یک شبکه یکپارچه و متحد دست نیافته اند تا بتواننداین هجمه سنگین را پاسخگو باشند .


با توجه به اینکه ایران کشور شیعی بوده و بیش از سایر بلاد مسلمین آماج تیرهای آلوده دشمنان صهیونیستی  قرار گرفته و با هجوم فرهنگی و تبلیغاتی و به تعبیر رهبری شبیخون فرهنگی مواجه است ، اما هنوز جای رسانه ای که بتواند در مقابل این هجمه دفاعی کند ، خالیست و متاسفانه بخاطر نبود شبکه ملی اطلاعات و وابستگی ایران در این زمینه ،چنانچه سایتها و رسانه هایی موفق عمل کنند ،به راحتی از جانب دشمنان مسدود و از دور خارج خواهند شد .

در راستای فعالییتهای ضد صهیونیستی ، تا کنون شاهد برگزاری کمپین های متعدد در اعتراض به حملات دشمنان به اعتقادات و ارزشهای دینی و مذهبی بوده ایم .

کمپین هایی مثل عشاق محمد صل الله علیه و آله ،  امام هادی علیه السلام ،  مبارزه با صهیونیست ، حمایت از غزه ،حمایت از حجاب ...

ولی سوال اینجاست که این کمپین ها تا چه اندازه اثر گذار بوده اند ؟ 

آیا مسلمین این کمپین ها را برگزار میکنند که فقط چند کشور اسلامی از آن بهره مند شوند؟

سوال دیگر اینکه دشمنی که به سرعت سایتهای موثر را حذف میکند ،چرا در مواجه شدن با این کمپین ها که علیه او و در زمین بازی او صورت میگیرد عکس العملی ندارد ؟


شاید جواب سوال آخر را با نگاهی به برگزاری چالش آب یخ که برای حمایت از  بیماران Als برگزار شد بتوان پیدا کرد .[1]

چالشی که  برگزاری آن در فیس بوک فقط ۱۰۰ میلیون دلار برای این جاسوسکده صهیونیستی در آمد بهمراه داشت .


مدیر مایکرو سافت در چالش آب یخ ...


 زاکربرگ مدیر صهیونیستی فیس بوک در چالش آب یخ...


و درد آور تر آنجاست که  می بینیم جوانان فلسطینی که خود بیشترین آسیب را از صهیونیستها متحمل شده اند ، بخاطر بحران آب و برق و نبود یخ ، از سطل خاک استفاده کرده و نا آگاهانه با برگزاری این چالش اینترنتی  و ریختن سطل خاک بر روی سر خود و ارسال عکس خود، در این چالش شرکت کرده و غیر مستقیم باعث تقویت اقتصادی دشمن قسم خورده خود شده اند و به نوعی آنها را در قتل عام هموطنان خود یاری رساندند .


 

اینجاست که باید گفت؛ مسلمین از تاکتیکهای دشمن غفلت کرده و به نوعی بازی خورده اند !


و تعجب از بازی خوردن مسئولین رده بالای دولت جمهوری اسلامی ایران  و فعالیتهای چشمگیر آنها در زمین بازی سامری است .

چیزی که اگر سوال شود قطعا پاسخ خواهند داد :  (اغلب نرم افزارهای ارتباطی غیر ایرانیست و ما مجبور به استفاده ایم) ! .

اینجاست که باید بابت این سهل انگاری و غفلت تاسف مضاعف داشت !

مگر نه اینست که ایران با دارا بودن دانشمندان متعهد به یکی از پیشرفته ترین کشورها در زمینه سلاحهای موشکی تبدیل شده و کشوریست که دنیای غرب این روزها برای جلوگیری از پیشرفت های هسته اییش به هر خدعه ای متوسل شده ،

چگونه است که نتوانسته مانند اغلب کشورهای دنیا نرم افزار کاملا بومی از خود داشته باشد .؟!


مسئولین و دولتمردان آیا وقت آن نرسیده که از زمین بازی دشمن خارج شوید و بفکر چاره اندیشی و یاری رساندن به متخصصان حوزه فضای مجازی برای طراحی زمین بازی بومی باشید...

_____________________________________________________

1]چالش سطل یخ یا کارزار آب یخ (به انگلیسی: Ice Bucket Challenge) فعالیتی است که شامل ریختن یک سطل آب یخ روی سر یک نفر می‌شود. این فعالیت در رابطه با کمک به جامعه سرطان در نیوزلند و مؤسسه خیریه کمک به بیماران اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ای‌ال‌اس) در آمریکا است. این چالش به صورت ویروسی در رسانه‌های اجتماعی مطرح شد و قوانینی برای آن گذاشته شد تا افراد یا یک سطل آب یخ روی سر خود خالی کنند یا به مؤسسه خیریه موردنظر کمک کنند.[۱][۲] این چالش نیازمند نامزد کردن چند فرد دیگر برای انجام این فعالیت است که آنها ۲۴ ساعت فرصت دارند تا در این چالش شرکت کنند یا ۱۰۰ دلار به مؤسسه خیریه کمک کنند.(ویکی پدیا)

۹۵/۰۴/۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
حرفما ( حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران)

رسانه های سامری ...

فلسطین

فیس بوک

مایکروسافت

چالش آب یخ

چالش خاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی