حرفما

حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران

حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران

حرفما

جنبش مردمی حرفما

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

 


گزارش صاحب نیوز، 

جنبش مردمی “حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران” در نامه ای سرگشاده خطاب به مراجع عظیم الشأن، بزرگان مجلس خبرگان، ائمه جمعه و جماعات، فقها و علمای اعلام، در رابطه با سیطره صهیونیسم بر فضای مجازی ایران و لزوم مطالبه گری از دولتمردان و مسئولین، نکاتی را یادآوری کرد. 

متن نامه به شرح ذیل است:

خداوند را شاکریم که با امداد غیبی و در زیر پرچم ولایت و رهبری شیعی، پس از رشادت و ایثارگری های بسیاری از زنان و مردان این مرز و بوم، سایه شوم استعمار از کشور امام زمان (عج الله تعالی فرجه) برچیده شد، اما واقفیم که پس از این پیروزی عظیم، جنایتکاران صهیونیسم و دشمنان قسم خورده این نظام با تحمیل جنگی بین المللی و ناجوانمردانه، قصد تغییر حکومت اسلامی ایران را داشته و زمانی دیگر با ایجاد فتنه های مکرر برای براندازی انقلاب خواب های رنگینی دیدند که هر بار به لطف الهی این توطئه ها با شکست مواجه شد. اما این بار با توسل به ابزاری مدرن و اختصاص بودجه های کلان برای عملی کردن نقشه های شوم خود، راه نفوذی هموار شده را یافتند. فضای مجازی ایران تنگه احدیست که دشمن صهیونیستی با سیطره کامل به آن و در سایه غفلت مسئولین و دولتمردان با هجوم و شبیخون از طریق این گلوگاه حساس، برخی از خانواده ها و جوانان پاک این مرز و بوم را به مسلخ کشانده است.

طی ده سال گذشته، رهبر بصیر انقلاب مکرر در مورد جنگ نرم و هجوم ناجوانمردانه دشمن هشدار داده و در مورد فضای مجازی فرمودند که “اهمیت آن به اندازه همه انقلاب اسلامی است و اگر رهبر نبودم حتما مدیر فضای مجازی می شدم “و پس از ذکر اهمیت آن و مشاهده کوتاهی مدیران و مسئولین دستگاه های مختلف اجرایی، در سال ۱۳۹۰ با تاسیس شورای عالی مجازی و ابلاغ ۴۰ دستور محرمانه به این شورا، نهادی را پایه ریزی کردند که اگر بگوییم با توجه به ترکیب اعضای آن از جایگاه بالاتری نسبت به شورای عالی امنیت ملی برخوردار است، گزاف نگفته ایم. اما با کمال تاسف این شورا نیز پس از گذشت ۵ سال هنوز گام موثری برنداشته و تقریبا هیچ یک از اوامر رهبری در خصوص فضای مجازی محقق نشده است.
در سخنرانی های اخیر شاهد بودیم که معظم له از وزیر ارتباطات و شخص رئیس جمهور به عنوان ریاست شورای عالی فضای مجازی و از وزارت ارشاد به عنوان متولی فرهنگ، گله مند بوده و حتی در مرقد امام راحل، ضمن تاکید بر حضور موثر در عرصه فضای مجازی، از سیطره بزرگترین دشمن اسلام و مسلمین بر اینترنت و فضای مجازی ایران ابراز نگرانی فرمودند.
سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا فقط بی توجهی و اهمال مدیران، وضعیت فضای مجازی را با این بحران مواجه کرده است؟!

یا دستان پشت پرده و وجود عوامل نفوذی سبب می شود که حکم قطعی رهبری به شورای عالی مجازی پس از گذشت چندین سال اجرا نشود و اوامر دشمن به سرعت اجرایی شود؟!
چه عاملی سبب می شود دولتمردان با بی توجهی به دستور موکد رهبری به شورای عالی فضای مجازی، مبنی بر عدم افزایش پهنای باند قبل از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات (به دلایل امنیتی و اقتصادی)، پهنای باند را چندین برابر افزایش می دهند، آن هم درست پس از تاکید اوباما در پیام تبریک نوروزی به ملت ایران که خطاب به دولت می گوید این حق ملت ایران است که از اینترنت پرسرعت و با پهنای باند بیشتر استفاده کند؟!!!

به کدام تدبیر، امید ببندیم !!! تدبیر دشمنی که درست در همان ایام، ایران را حتی در واردات داروی بیماران خاص و کودکان، مورد شدیدترین تحریم اقتصادی قرار داده اما نگران سرعت اینترنت آن ها است !!! یا تدبیر دولتمردانی که اوامر دلسوزانه رهبر و مولایشان را چندین سال است که بر زمین گذارده اند!!!

علما و بزرگواران عالیقدر؛ مگر نه اینست که آیه نفی سبیل برای عزت مسلمین نازل شده است؟ پس چگونه است که با بی توجهی به حکم صریح قرآن، ندایی از کسی بر نمی آید که فضای مجازی ایران سالهاست در زیر سیطره دشمن جنایتکار صهیونیستی است و اکنون در آستانه فاجعه ای غیر قابل جبران قرار گرفته؟!

چگونه می توان توجیه کرد در کشوری که متخصصین متعهد آن در ساخت موشک و انرژی هسته ای و حتی علوم سایبری خواب آرام را از چشم دشمن ربوده اند، توان راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که تضمین کننده اینترنت امن، سریع، ارزان و بدون وابستگی است را ندارند؟!

آیا اطلاع دارید طبق آمار رسمی بیش از ۳۰ میلیون ایرانی در اینترنت حضور داشته که ۲۰ میلیون نفر آن ها سن زیر ۱۸ سال دارند و طبق آمار گوگل ده جستجوی اول ایرانیان مطالب ضداخلاقی و فاسد است؟ و دسترسی به فاسدترین صفحات و کانال ها در اینستاگرام و تلگرام صهیونیستی که حقیقتا به فحشاخانه های سیار مبدل شده اند فقط با زحمت یک کلیک امکان پذیر است و این یعنی یک فاجعه ملی در حال وقوع است!!!

چگونه است که از کشتار انسان های بی گناه در جنگِ سخت، متاثر می شویم و واکنش نشان می دهیم اما در برابر خطر وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی در جنگ نرم که سی میلیون ایرانی حاضر در اینترنت را به یک باره به قتل گاه فرهنگی فرا می خواند سکوت کرده ایم و با حضور در نرم افزارهای صهیونیستی به وجود این نجس افزارها، مشروعیت بخشیده و با در دست گرفتن حکم اضطرار سعی در تطیهر آن داریم؟

آیا واقفید که طبق افشاگری ادوارد اسنودن جاسوس سابق سیا، در ایران هیچ گونه نقطه کور اطلاعاتی وجود ندارد و در واقع آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس ای) توانسته ۱۴ میلیارد بسته اطلاعاتی از کاربران ایرانی جمع آوری کند؟! پس چرا دستگاه های امنیتی که به حق همیشه حافظان این آب و خاک بوده اند، در برابر چنین سرقت اطلاعاتی شهروندان ایرانی هیچ واکنشی نداشته اند و این نرم افزارهای جاسوسی صهیونیستی و شبکه اینترنت آمریکایی هنوز در ایران‌ فعال است؟!

مراجع عظیم الشان، بزرگان مجلس خبرگان، ائمه جمعه و جماعات، فقها و علمای اعلام، همان گونه که در راه تحقق انقلاب اسلامی پیشتاز بودید و با همت شما پرچم پر افتخار اسلام بر فراز این دیار به اهتزاز در آمد، امید این نسل انقلابی به شماست که بار دیگر برای انقلابی در فضای مجازی پیش قدم شوید و سایه نحس و آلوده صهیونیسم جنایتکار را از آستان فضای مجازی ایران پاک کنید.

همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب در گذشته به جوانان این مرز و بوم فرمودند: “مطالبه گری تنها راه نجات کشور است “و در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان نیز متذکر شدند که: “…عناصر اقتدار را بایستی دولت و مجلس و دیگران دنبال باشند و این مجلس می تواند اینها را مطالبه کند. شما می توانید از این بنده‌ی حقیر مطالبه کنید، از آقای دکتر روحانی عزیزمان مطالبه کنید، از آقایان مجلس می توانید مطالبه کنید، از قوّه‌ی قضائیّه می توانید مطالبه کنید؛ می توانید مطالبه کنید این عناصر را. این جمع باعظمت و این جمع استثنائی، که گفتیم یک پدیده و یک موهبت الهی است، این کارها را می تواند انجام بدهد. روی یک نقطه متمرکز بشوید، آن نقطه را دنبال بکنید، افکار عمومی را همراه کنید؛ این می شود آن چیزی که حقیقتاً شایسته است”.

ما نیز از دولتمردان و مسئولین فضای مجازی این مطالبه را داریم که هر چه سریعتر و بدون فوت وقت، شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده و موانع از سر راه تولید کننده گان نرم افزارهای داخلی بر داشته شود و دستگاه های امنیتی نیز بیشتر از پیش به این امر خطیر توجه نموده و به حضور این جاسوسکده های همیشه همراه خاتمه دهند، تا شاهد روزی باشیم که برای همیشه سایه شوم صهیونیسم از فضای مجازی ایران بر چیده شود.
در خاتمه، این نامه را مزین به کلام گوهر بار امام (ره) می کنیم که خطاب به علما فرمودند:
“اگر در سکوت علمای دین و روسای مذهب -اعلی الله کلمتهم- تقویت ظالم و تایید او باشد، -العیاذ بالله- سکوت بر ایشان حرام است و بر آن ها واجب است اظهار کنند ولو اینکه در رفع ظلم او موثر نباشند”.
(تحریرالوسیله جلد۱ ص ۵۳۸)


۹۵/۰۴/۲۶ موافقین ۱ مخالفین ۰
حرفما ( حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی