حرفما

حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران

حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران

حرفما

جنبش مردمی حرفما

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

رنج نامه جنبش مردمی حرفما به استاد پناهیان

دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۸ ق.ظ

به گزارش صاحب نیوز، جنبش مردمی «حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران» در نامه ای سرگشاده خطاب به حجت الاسلام پناهیان در رابطه با سیطره صهیونیسم بر فضای مجازی ایران و لزوم مطالبه گری از دولتمردان و مسئولان، نکاتی را متذکر شده اند.

متن این رنج نامه به شرح زیر است:

نمی دانیم…؛ شاید فرمایشات ولی امر مسلمین در مورد لزوم مطالبه گری و یا سخنرانی های حضرتعالی در ایام محرم ما را به نگارش این دردنامه وا داشت. شما بهتر از ما می دانید که دشمن پس از ناامیدی در عرصه های نبرد در جنگ سخت، راه نفوذ خود را از طریق جنگ نرم و معبر فضای مجازی هموار یافته است.

همانگونه که فرموده اید شاید این شرایط در فضای مجازی جزئی از امتحانات نهایی ما در آخر الزمان باشد و البته استفاده صحیح از آن برای صدور انقلاب و نشر حقایق فرصتی مغتنم است. اما چیزی که در این میان موجبات نگرانی و تاسف را فراهم می آورد بی توجهی برخی از مسئولان و دولتمردان از سیطره صهیونیسم بر فضای مجازی کشور است.

غفلتی که ثمره آن قتل عام فرهنگی فرزندان این مرز و بوم در فضای مجازی است. فضایی که با مشاهده آمار آسیب ها و جرائم، تاکنون نتوانسته تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. حضور بیش از ۴۰ میلیون ایرانی بی دفاعِ حاضر در اینترنت آمریکایی و استفاده از جنگ افزارهای جاسوسی- صهیونیستی همچون تلگرام و اینستاگرام به تهدیدی برای ما و به فرصت مغتنمی برای دشمن قسم خورده ما مبدل شده است.

در دهه اول محرم دردنامه آیت الله بهجت را قرائت فرمودید که متذکر شدند «در برابر ابتلائات جهان اسلام و قتل عام مسلمانان در هر کجای جهان بی تفاوت نباشیم چرا که اگر مسلمانان به فکر هم نباشند کفار برای آنها نقشه کشیده و از راه های گوناگون آنها را تطمیع می کنند.»

اکنون می گوییم مدت های مدیدی است که نگران تطمیع دشمن صهیونیستی و قتل عام بدون خونریزی میلیون ها ایرانی هموطن در فضای مجازی هستیم.

ما نگرانیم از بی تدبیری و خذلان برخی مسئولان و دولتمردانی که با ندیدن دشمن، افقی تابناک را متصورند، در حالی که دشمن جنایتکار به جای آنان با تدبیر و امید برای ترسیم آینده جوانان این دیار و اندلسی کردن جامعه اسلامی در تلاش است. دشمنی که فضای مجازی خود را همچون پادگان نظامی تجهیز کرده و مدیریت آن را به دست نیروهای امنیتی و دفاعی خود سپرده و میلیاردها دلار برای جاسوسی و نفوذ در کشورهای هدف، از طریق این فضا هزینه می کند.

ما نگرانیم از انفعال شورای عالی مجازی که با وجود تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب، پس از گذشت پنج سال، نتوانسته هیچکدام از ۴۰ دستور معظم له که در سال ۹۰ و پس از تاسیس، به شورای عالی مجازی ابلاغ شد را اجرایی کند… اما در کمال تاسف شاهدیم که زیر سایه سکوت این شورا و دقیقا طبق پیام نوروزی اوباما خطاب به دولتمردان ایران، افزایش پهنای باند اینترنت پس از مدت کوتاهی در کشور اجرا می شود.[۱]

ما نگرانیم از عملکرد مسئولان آموزش و پرورش که تعلل و بی توجهی آنان در امر آموزش سواد فضای مجازی مسبب اُفت تحصیلی شدید دانش آموزان و وقوع اتفاقات و حوادث نگران کننده در بین آنان شده است. نمونه ای از تلخ ترین و بی سابقه ترین حوادث مرتبط با فضای مجازی، قتل ستایش قریشی کودک شش ساله به دست امیرحسین دانش آموز ۱۵ ساله بود که طبق اعترافاتش، یکی از قربانیان منجلاب تلگرام و اینستاگرام است.

ما نگرانیم از بی توجهی دستگاه های امنیتی که حتی پس از افشاگری اسنودن و معرفی ایران به عنوان یکی از ناامن ترین کشورها در حوزه فضای مجازی که هیچ گونه حفره و نقطه کور اطلاعاتی در آن وجود ندارد، هنوز هم راه نفوذ و سلطه دشمنان معاند از طریق فضای مجازی را سد نکرده اند.[۲]

ما گله مندیم از مسئولان صدا و سیما که به جای اطلاع رسانی و تولید برنامه هایی در مسیر روشنگری و به تصویر کشیدن خطرات و آسیب های ناشی از ولنگاری، نفوذ و سلطه دشمن صهیونیستی بر فضای مجازی ایران و به جای حمایت و معرفی نرم افزارهای ملی، هر روز و شب به تبلیغ جنگ افزارهای تلگرام و اینستاگرام صهیونیستی می پردازد.

در نهایت بسیار گله مندیم از همه اندیشمندان و بزرگان و سیاسیون متعهد و انقلابی که علیرغم دغدغه و نگرانی رهبر معظم انقلاب از رها شدن و سیطره صهیونیسم بر فضای مجازی ایران، بدون توجه به بستر ناامن این فضا و بدون هیچ مطالبه ای از دولت و مسئولان مربوطه به منظور پایان دادن به این وضعیت خفت بار، در کانال ها و صفحات خود مشغولند و با سکوت خود و عدم اعتراض به وضع موجود به حضور این لانه های جاسوسی سیار مشروعیت بخشیده و زمینه حضور جوانان و نوجوانان بی دفاع بیشتری را فراهم می آورند.

چگونه می شود باور کرد جماعت ایرانی که پرچمدار مبارزه با صهیونیسم است به مقام اول تقویت کننده اقتصاد اسرائیل بدل شود؟!

آیا همه این بزرگواران واقفند که دوسال قبل ایرانیان مقام اول کاربران وایبر در دنیا را کسب کردند و اکنون به مقام اول کاربران تلگرام دست یافته اند؟!

آیا مطلعند که وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در همان زمان با تمسخر تحریم اقتصادی اسراییل توسط مسلمانان، وایبر را که به عنوان پنجمین برند دنیا معرفی شده به رخ جهانیان کشیده و اعلام کرد: “وایبر بهترین پاسخ به جنبش تحریم کالاهای اسراییلی بود. به جای تحریم اسراییل بیایید خلاقیت را به مبارزه بگذاریم”.

به راستی چگونه آرام و قرار داشته باشیم که بخاطر بی تدبیری برخی از دولتمردان و سیاست گذاران فضای مجازی٬ ۳۰ -۴۰ میلیون ایرانی هر روز و شب با نصب و فعالیت در نرم افزارهای صهیونیستی٬ سرمایه های کلان به خزانه صهیونیست ها ریخته و هزینه خرید گلوله های آتشین بر قلب کودکان و مظلومان فلسطین را تامین می کنند.[۳]

ما به وجود مردانی متخصص و متعهد همچون شهید تهرانی مقدم که برای رسیدن به استقلال و حراست از این مرز و بوم در اوج تحریم ها، ایران عزیزمان را از وابستگی به بیگانگان معاند بی نیاز کرد، ایمان داریم تا فضای مجازی ایران را از وجود آواکس ها و پهپادهای مجازی صهیونیستی پاک کنند.

استاد معظم؛
این بار هم برای وقوع انقلابی دیگر به منظور تسخیر لانه های جاسوسی جدید دشمن چشم امیدمان به همه شما علما و بزرگان و فرهیختگان انقلابی است تا با مطالبه جدی از مسئولان و سیاست گذاران مربوطه، فضای مجازی ایران را از وجود نحس و نجس این سگ های هار پاک کنید.

به امید محو شدن صهیونیسم از صحنه روزگار …

________________________

پیوست نامه:

۱- وبلاگ رمیم ramim.ir

۲-مرکز اسناد انقلاب اسلامی – اسنودن درباره ایران چه اطلاعاتی داشت؟
www.irdc.ir/fa/content/33439/default.aspx

اسنودن کیست و آیا-ایران-به-اسنودن-پناهندگی-می‌دهد؟
www.mashreghnews.ir/fa/news/238747/

۳- کسب سود اقتصادی برای نرم افزارهای به ظاهر رایگان:
این نرم افزارها کاربرمحور هستند و هر چه آمار تعداد کاربران و فعالیت در این سایت ها بالاتر رود به اعتبار آن ها افزوده می شود و با گرفتن تبلیغات در سایت در آمدزایی کرده و یا با فروش اطلاعات کاربران و دیتا ماینینگ به سودهای کلانی دست پیدا می کنند. این روزها که اطلاعات از طلا ارزشمند تر است، آنها با فروش اطلاعات چه به سرویس های جاسوسی کشورهای مختلف و چه به موسساتی که در زمینه مهندسی اجتماعی کار میکنند روز به روز ثروتمند تر شده و با داشتن اعتبار بالاتر و سرمایه گذاری در بازار بورس وارد بازار مبادلات تجاری می شوند. همچنین استفاده از پهنای باند بیشتر توسط کاربران، برای این برنامه ها سود اقتصادی فراوانی به همراه دارد.

۹۵/۰۹/۱۵ موافقین ۱ مخالفین ۰
حرفما ( حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران)

استاد پناهیان

رنج نامه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی