حرفما

حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران

حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران

حرفما

جنبش مردمی حرفما

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

نظر سنجی دانشگاه مریلند واقعی یا ....

سه شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۲ ب.ظ
🌐حرفما:
✔این روز ها در شبکه های اجتماعی مختلف اعم از اینستاگرام، تلگرام، سروش و غیره، کلیپ و عکس نوشته ها و متن هایی  به چشم می‌خورد که مضمون آن‌ها این است:《محبوب ترین فرد از نظر ایرانیان سر دار قاسم سلیمانی است》کاربران ایرانی هم با شوق فراوان و افتخار به این سردار غرور آفرین سپاه آن را برای دوستان‌شان ارسال می‌کنند.

✔اما واقعا پشت این نظر سنجی که حتی صفحه رسمی منتسب به سردار سلیمانی در اینستاگرام آن را منتشر کرده است چیست؟

👈این نظرسنجی در دوازدهمین بخش صفحه ۳۰ مقاله ی مرکز CISSM دانشگاه مریلند استرالیا، با نام "انتخاب مجدد روحانی" منتشر شده است. 
یک نظر سنجی که فقط از ۱۰۰۰ ایرانی به طور تصادفی انجام گرفته است. 
در اینکه سردار جان بر کف سپاه "قاسم سلیمانی" در بین ایرانیان از محبوبیت بالایی برخوردار است شکی نیست اما با توجه به همه متن منتشر شده باید دید این مطلب تا چه اندازه با واقعیت های انتخابات اخیر ایران مطابقت دارد زیرا به اعتقاد ما فقط یک قسمت از نتایج این پرسش نامه صحیح است ولی قسمت های دیگر با واقعیت انتخابات ایران بسیار متفاوت است.
◀ طبق نتایج آماری که در تصویر آمده همانطور که قاسم سلیمانی به عنوان محبوب‌ترین فرد بین ایرانیان معرفی شده است؛ آقای احمدی‌نژاد و حجت الاسلام رئیسی  به ترتیب منفور ترین، و آقای ظریف و روحانی به ترتیب محبوب‌ترین افراد بعد از سردار سلیمانی معرفی می‌شوند. 

✔این در حالی است که در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ با اختلاف حدود ۸ میلیون رای آقای روحانی پیروز انتخابات شد و در مقابل آقای رییسی با کسب ۱۶ میلیون رای در جایگاه بعدی قرار گرفت. 
اما با نگاهی گذرا به مدت زمان تبلیغات انتخاباتی و حجم انبوه مردم در استقبال بی سابقه خصوصا در روستاها از حجت الاسلام رییسی و با توجه به مهندسی انتخابات که پیامد آن نرسیدن تعرفه در روستاهایی بود که محبوبیت و رای آقای رییسی بالا بود و در نتیجه روستاییان‌ واجد شرایط رای به جای ۱۸ فقط ۱۱ میلیون رای به صندوق ها ریختند  و با در نظر گرفتن هجمه و تخریب های بی سابقه ای که علیه ایشان صورت گرفت؛ می توان گفت آقای رئیسی از میزان رای و محبوبیت بالایی در کشور برخوردار هستند و این نظر سنجی از این نظر فاقد اعتبار است.
 
با توجه به این موارد چند سوال مطرح می شود:
_واقعیت پشت این تحقیقات چیست؟ 
_آیا پشت این اعداد و ارقام هدف خاصی در رابطه با تلقین ایجاد محبوب ترین و منفورترین  فرد در ذهن مردم دنیا وجود دارد؟ 
_جامعه ی آماریِ این نظر سنجی واقعا تصادفی است؟
_آیا می توان نتایج نظر سنجی از ۱۰۰۰ نفر  را به کل ملت ایران نسبت داد؟

سوال اصلی اینجاست که چرا باید این واقعیت که نام محبوب ترین فرد یعنی سردار سلیمانی را در کنار یک دروغ بزرگ یعنی منفورترین در رتبه دوم حجت الاسلام رئیسی قرار دهند...؟

آیا این حرکت موذیانه بیشتر برای تخریب شخصیت فردی نیست که در آینده از محبوبیت    مضاعف او در نزد ایرانیان نگرانی دارند...؟

از این گذشته، سردار سلیمانی همان فردی است که پیشتر در لیست سیاه آمریکایی ها قرار گرفته بود و تحت تعقیب تلقی می شد! اکنون چه اتفاقی رسانه ها را به تعریف از میزان محبوبیت وی در بین ایرانیان واداشته است؟
از طرفی سردار را تروریست معرفی می کنند و از طرفی ایشان را محبوب ملت ایران به دنیا نشان میدهند؟
آیا قسمتی از این فعالیت ها برای رسیدن به هدفِ ایجاد ایران هراسی در دنیاست؟

"ف حسنپوردکان عضو گروه حرفما"

🆔 @harfema
✔harfema.blog.ir
۹۶/۰۵/۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
حرفما ( حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی