حرفما

حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران

حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران

حرفما

جنبش مردمی حرفما

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

حفره های امنیتی در فضای مجازی ایران....

شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۴۸ ق.ظ

سایت رسمی وزارت اطلاعات مزین به این کلام گهربار بنیانگذار انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) است که فرمودند:

«باید با هوشیاری مراقب باشید و با احساس اولین قدم نفوذی، به مقابله برخیزید و به آنان مهلت ندهید، خدایتان یار و نگهدارتان باشد. .... باید ملت بیدار و هوشیار ایران با دید اسلامی، توطئه ها را خنثی نمایند و گویندگان و نویسندگان متعهد به کمک ملت برخیزند و دست شیاطین توطئه گر را قطع نمایند».    

در سالهای آغازین انقلاب اسلامی، ایران بدون داشتن دستگاه تشکیلاتی مستقل در زمینه اطلاعات و امنیت اداره می شد و نهادها و مراکز مختلف، از جمله نخست وزیری، سپاه، ارتش و شهربانی هرکدام جداگانه از واحدهای مجزای اطلاعاتی برخوردار بودند. به دلیل همین خلأ و شکاف اطلاعاتی، ترورها و اوضاع نابسامان امنیتی شدت گرفت وضرورت تأسیس یک سازمان مستقل و قدرتمند اطلاعاتی و امنیتی، بیش از پیش احساس شد. بر همین اساس تأسیس وزارت اطلاعات در ۲۷مرداد ۱۳۶۲ در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید. 

طبق قوانین مصوب، اهداف و شرح وظایفی در ماده ها و تبصره های گوناگون برای این وزارت خانه مشخص شد. 

یکی از مهمترین اهداف تشکیل این دستگاه امنیتی، در ماده اول قانون تأسیس آن ذکر شده است: «به منظور کشف و پرورش اطلاعات امنیتی و اطلاعات خارجی و حفاظت اطلاعات و ضدجاسوسی و بدست آوردن آگاهی‌های لازم از وضعیت دشمنان داخلی و خارجی جهت پیشگیری و مقابله با توطئه‌های آنان علیه انقلاب اسلامی، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران، وزارت اطلاعات تشکیل می‌گردد».

 همچنین در ماده ۱۰ قانون تأسیس وزارت اطلاعات، وظایف این وزارت خانه بطور کامل مشخص شد.

طی سه دهه گذشته تا به امروز، به دلیل رویارویی مستکبرین و صهیونیسم جهانی با قدرت هر چه تمام تر و فعالیت شبانه روزی سرویسهای جاسوسی صهیونیستی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نیروهای این نهاد انقلابی، نقش بسیار مهمی در حفظ و حراست از این مرز و بوم بر عهده داشته اند و بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، مهمترین افتخار این سربازان است که امام خمینی (ره) تلاش مخلصانه آنان را ارج نهاده و عنوان سربازی گمنام امام زمان (عج) را بر سینه حافظان امنیت و پرسنل وزارت اطلاعات نشاندند.  آنچه مسلم است، بهره مندی از نیروی ولایتمداری و اخلاص، این پاسداران گمنام را از همه نیروهای دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی جهان متمایز می کند.

 با همه این تفاسیر، سالیان متمادی است که دشمنان قسم خورده این مرز و بوم، فضای مجازی کشورمان را محیطی امن برای تاخت و تاز یافته و با تمام قوا، از همین روزنه غفلت و در سایه حضور کم رنگ نیروهای امنیتی ایران اسلامی در این کارزار، به بهره برداری اقتصادی و تخریب پایه های فرهنگی و اعتقادی مردم پرداخته اند.

سالهاست که کفتاران صهیونیستی از طریق فضای مجازی ایران به جاسوسی و جمع آوری اطلاعات و اخبار از مردم و مسئولین مشغولند و حتی از همین طریق توطئه و فعالیت های براندازی در فتنه ۸۸ را کنترل و سازماندهی کردند. طبق اسناد افشا شده توسط اسنودن و در نقشه ارائه شده در این اسناد، ایران بطور کامل با رنگ قرمز مشخص شده است، یعنی تنها کشوری است که هیچگونه حفره و نقطه کور اطلاعاتی در آن دیده نمی شود و آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس ای) که زیر مجموعه سازمان سیا است، موفق شده 14 میلیارد بسته اطلاعاتی، شامل بسته تماس های صوتی و اینترنتی را از کاربران ایرانی جمع آوری کند که در دنیا بی‎سابقه بوده است. 

طبق بند(ه‍) ماده ۱۰ قانون تاسیس وزارت اطلاعات، یکی از وظایف اصلی این وزارتخانه

«ارائه خدمات اطلاعاتی ضروری به سازمان ها و ارگان ها و آگاه ساختن به موقع آنها نسبت به توطئه ها » می باشد. پس چگونه است که هر روز شاهد جولان بسیاری از مسئولین، نمایندگان مجلس و دولتمردان، در نرم افزارهای صهیونیستی هستیم؟!

  چگونه است که برخی از دولتمردان در نرم افزارهای فیلتر شده صهیونیستی حضور پیدا می کنند ؟!

 و دردناکتر اینکه برخی از نهادها، وزارتخانه ها و مراکز دولتی و حتی سازمان صدا وسیما به مدیران خود لزوم نصب نرم افزارهای صهیونیستی را بخشنامه کرده و برای استفاده از آنها تشویق و تبلیغ می کنند؛ تا آنجا که حتی استفاده از اینستاگرام ، وایبر و تلگرام و ... به راحتی در بسیاری از برنامه ها و اخبار سراسری صدا و سیما به صورت علنی تبلیغ می شود!!! 

چه کسی مسئول عادی سازی و قبح زدایی در استفاده از جنگ افزار صهیونیستی است؟

سربازان گمنام امام زمان (عج) که همیشه حافظ و پاسدار اصلی انقلاب بوده اند کجا هستند که این جاسوسکده های همیشه همراه، در سکوت و نیرنگ و در سایه تغافل دولتمردان، امنیت سرزمین مان را تهدید و به خطر انداخته اند؟!

جای بسی تعجب و تأسف است که شاهدیم، دولتمردان صهیونیستی که خود

از عناصر اصلی هدایت و جهت دهی نرم افزارها و شبکه های اجتماعی صهیونیستی بوده و به طور کامل بر آن تسلط و احاطه اطلاعاتی دارند، به منظور استفاده از شبکه های اجتماعی تحت مدیریت خودشان، می بایست تابع ضوابط و مقررات خاص و جدی امنیتی باشند. تا آنجا که اوباما در مصاحبه خود می گوید: دستگاههای امنیتی به او اجازه استفاده از هر نوع گوشی موبایل را نمی دهند و همسرش اشاره می کند که استفاده از شبکه های اجتماعی، به دلایل امنیتی، برای همه اعضای خانواده اش ممنوع است. ولی در مقابل با توجه به اهمیت و شرایط خاص و حساس ایران، شاهد هستیم که وزیر خارجه کشورمان در نرم افزار صهیونیستی توییتر، برای استقبال سال نو یهودی پیام تبریک می فرستد و کریستی پلوسی، دختر نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در جواب وی می نویسد: «ممنون! سال نو با پایان دادن به انکار هولوکاست از سوی ایران شیرین تر می شود» و آقای ظریف به او پاسخ می دهد: «ایران هرگز هولوکاست را انکار نکرده است. مردی که هولوکاست را انکار    می کرد رفته است» . تلخی این ماجرا از بی توجهی و رویارویی یک مقام ارشد دولت ایران با کلام و موضع صریح رهبر معظم انقلاب

که هولوکاست را افسانه ای بیش نمی دانند، زمانی بیشتر می شود که  جناب وزیر این افاضات را در نرم افزار (فیلتر شده) صهیونیسم یعنی همان داستان سرایان هولوکاست می فرمایند.

چگونه و با چه استدلالی می توان قصور و غفلت مقامات ارشد دولتی و سکوت دستگاههای امنیتی را توجیه کرد؟!

 در ماده ۵ قانون تأسیس وزارت اطلاعات به نقش مهم سپاه پاسداران، اشاره و تأکید شده است که این ارگان مهم امنیتی کشور «ضمن تبعیت از خط مشی وزارت اطلاعات حق کسب و جمع آوری اخبار و تولید اطلاعات و تجزیه و تحلیل و شناسایی ضد انقلاب را داشته و به این وزارتخانه کمک می کند». همچنین در ماده ۶ این قانون، وظایف واحد حفاظت اطلاعات سپاه به وضوح مشخص شده:

«1-اطلاعات نظامی ۲-گرفتن اطلاعات لازم از وزارت اطلاعات، قبل از عملیات به عنوان ضابط قوه قضاییه ۳- تحویل اخبار واصله امنیتی به وزارت اطلاعات».

 سوال اینجاست که چرا دستگاههای امنیتی کشور که مسئول پیگیری و شناسایی توطئه و نفوذ دشمن داخلی و خارجی بوده و موظفند اطلاعات ناشی از این خطرات احتمالی را به همه نهادها و ارگان ها و دستگاه های دولتی گوشزد کنند، تا این اندازه در برابر تاخت و تاز

ونفوذ جنگ افزارهای اینترنتی دشمن صهیونیست منفعل عمل می نمایند و در برابر حمایت تمام قد دولت بی تدبیر از حضور شبکه های نجس صهیونیستی و عدم حمایت جدی از شبکه ملی اطلاعات و نرم افزارهای داخلی سکوت اختیار کرده اند؟! 


اگر چه ما دعاگوی سربازان گمنام امام زمان (عج) هستیم و دعای زیبای امام خمینی (ره) را بدرقه راهشان می کنیم اما رسیدگی به موضوع مهم حضور فعالانه شبکه ها و نرم افزارهای جاسوسی صهیونیستی در فضای مجازی کشور را مطالبه ای جدی از مقامات امنیتی ایران اسلامی می دانیم ...  

بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران سربازان گمنام وزارت اطلاعات را در تاریخ ۱۱/۱۹ /۱۳۶۳ اینگونه  دعا فرمودند:

«بارالها! این عزیزان مجاهد فی سبیل‌الله را برای ملت ما حفظ فرما و به شهدای آنان رحمت، به بستگان آنان خصوصاً مادران و پدران و همسران آنان صبر و خیر و برکت عنایت فرما. امیدوارم حضرت ولی‌عصر پشتیبانشان باشد».


 والسلام ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی