حرفما

حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران

حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران

حرفما

جنبش مردمی حرفما

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

مبارزه با سنگ یا سکه

يكشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰ ق.ظ

در وبلاگ‌مطالبه گر


(باید زحمت بکشیم تا در همه زمینه ها خود کفا باشیم  .امکان ندارد که استقلال بدست آید قبل از اینکه استقلال اقتصادی داشته باشیم) 

  "صحیفه نور جلد یک"


  درسالهای اخیر باشدت گرفتن تحریم ها از سوی دشمنان صهیونیستی  ، علیه جمهوری اسلامی ایران واژه جدید  « اقتصاد مقاومتی » توسط رهبر معظم انقلاب به ادبیات اقتصادی کشور افزوده شد .

ایشان در این رابطه می فرمایند :

( اقتصاد باید مقاوم باشد تا بتواند در مقابل آنچه ممکن است در معرض توطئه دشمن قراربگیرد ،مقاومت کند .اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است .امروز تعادل در مصرف  یک حرکت جهادی است .و اجر فی سبیل الله ر ادارد .مسئله تعادل در مصرف و مدیریت آن اینست که ما از تولیدات داخلی استفاده کنیم و این را همه دستگاههای دولتی باید توجه داشته باشند ).

حال باید دید مسئولین  دستگاههای دولتی تا چه اندازه برای تحقق  این امر مهم قدم برداشته اند !.

در بحث فضاهای مجازی و تاثیرات سو اقتصادی این نرم افزارها وسایتهای خارجی و صهیونیستی  بر اقتصاد کشور ، دو نکته می بایست مورد توجه قرار گیرد  : 

* اول تقویت اقتصادی کمپانیهای  خارجی بخصوص دشمن صهیونیستی  در این حوزه ، با استفاده کاربران ایرانی از این اپلیکیشن ها.

* دوم ضربه اقتصادی که با خروج سرمایه توسط این اپلیکیشن ها و آسیب ناشی از دلالی پهنای باند ...... بر اقتصاد کشور وارد میشود .


سوال مهم اینجاست که چگونه ما باتوجه به رایگان بودن این برنامه ها موجب تقویت اقتصادی کمپانیهای خارجی ودشمن صهیونیستی میشویم؟!


برای پاسخ به این سوال ابتدا مروری بر در آمد چند برنامه پر طرفدار صهیونیستی در شبکه مجازی داریم ......

۱ _   گوگل پلاس با در اختیار داشتن بیش از ۴۰۰میلیون کاربر فعال و اضافه شدن تعداد زیادی کاربر جدید جایگاه قدرتمندی در شبکه های اجتماعی کسب کرده است .این شبکه بابت هر جستجوی ساده کاربرانش ۱۲سنت و از کلیک بر روی آگهی ها ۶۲ سنت در آمد کسب می کند .در آمد خالص گوگل فقط در سال ۲۰۰۹ حدود ۶/۵ میلیارد دلار بوده است .

سود سال ۲۰۰۹ گوگل دو برابر ارزش کل سهام دو بانک تجارت ‌و صادرات و یک هشتم در آمد نفتی ایران در همان سال می باشد.. کل سهام گوگل ۱۸۰ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است . طبق ادعای گوگل بیش از ۹۰ در صد در آمد گوگل از آگهی ها ست،  ولی یک اندیشکده آمریکایی فاش کرد آژانس امنیت ملی آمریکا تنها نهادی نیست که در حال جاسوسی از مردم دنیاست. همچنین نوشت :

«سازمانهای تجاری همچون گوگل و فیس بوک از طریق جاسوسی از کاربرانشان پول در می آوردند»  .و این واقعیتی است که گوگل به جایگاه اولین و  بزرگترین فروشنده اطلاعات در دنیا رسیده است .


۲_  به نقل از خبر گزاری فرانسه مارک زاکربرگ بنیانگذار و رئیس شبکه اجتماعی فیس بوک در سال ۲۰۱۲ بالغ بر دو میلیارد دلار در آمد خالص کسب کرد .فیس بوک منابع و در آمدهای متعددی دارد . از درج تبلیغات و دریافت پول در ازای هر کلیک هدفمند گرفته تا فروش اطلاعات محرمانه کاربران.

 فیس بوک ازعکس و فیلم کاربران برای تبلیغات تجاری استفاده می کند .  بر اساس اطلاعاتی که  شرکت  Deloitte a Touche   منتشر کرد فعالیتهای مجازی کاربران فیس بوک اعم از عضویت آن ، بازیهای آنلاین ،برنامه های کامپیوتری و موبایلی و تقاضا برای ادوات و ابزار دیجیتال ودیگر خدمات فنی باعث شد ،تا ارزش افزوده ای معادل ۲۲۴ میلیارد دلار نصیب فیس بوک شود . این گزارش می افزاید : این شبکه اجتماعی فقط از رویداد چالش آب یخ که در آن بسیاری از هنرپیشگان و مجریان و.... ایرانی هم ایفای نقش کردند ،۱۰۰میلیون دلار به جیب زند .

ورود به معاملات بورس یکی دیگر از راههای کسب در آمد برای همه  این اپلیکیشن ها از جمله فیس بوک می باشد .

یکی دیگر از راههای کسب در آمد فیس بوک،تشویق جوانان ساده ایست که در سرتاسر دنیا از طریق ارائه اطلاعات ،فیس بوک را برای رسیدن به سود سرشار یاری می رسانند .

فیس بوک همیشه در تلاش بوده است  تا ثابت کند تبلیغات بر اساس ثبت میزان علاقمندی  با استفاده از ابزار لایک بسیار تاثیر گذار بوده است .


۳_وایبر یکی دیگر از اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی صهیونیستی است که تعداد کاربرانش به بیش از ۶۰۰  میلیون نفر رسیده است.

این برنامه بظاهر رایگان بابالا رفتن کاربرانش ، سرویس های خود را توسعه و کیفیت آنهارا بالا برده است .

حال نوبت در آمدزایی است .وایبر نه پولی دریافت می کند و نه تبلیغاتی دارد .پس میتوان به راحتی نتیجه گرفت  از فروش اطلاعات است که به پنجمین برند دنیا تبدیل شده است .

اخیرا نشریه جروزالم پست منتشر کرد «نفتالی بنت» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی می گوید:

«به جای تحریم و بایکوت اسراییل بیایید خلاقیت را به مبارزه بگذارید . وایبر تنهاو بهترین پاسخ به بایکوت اسراییل و  تحریم کالاهای اسراییلی در تمام جهان بود ».

متاسفانه باید گفت ایران با بیش از 14  میلیون کاربر  رتبه  اول استفاده از وایبر را از آن خود کرده است .


۴_ واتس آپ از دیگر برنامه هاست که به گفته مدیر عاملش ماهیانه ۶۰۰ میلیون کاربر فعال  دارد و زاکر برگ آن را به قیمت ۲۰ میلیارد دلار خریداری کرده است.این نرم افزار برای ادامه حیات خود برای کسب در آمد بیشتر به دیتا ماینینگ و فروش اطلاعات می پردازد.

 و باز جای تاسف است که بگوییم هم اکنون این نرم افزار بدون محدودیت و پرداخت مالیاتی ،در ایران مشغول کسب در آمد است .


۵_ تلگرام ازدیگر اپلیکیشن های صهیونیستی است که با هیاهوی امنیت بالا (چت ایمن ) و سرعت بالا به عرصه رقابت شبکه های اجتماعی وارد شد .

مایکل میری لاشویلی سرمایه دار و رئیس کنگره جهانی یهود و ، یکی از اصلی ترین مشوقهای جنگ طلبی رژیم نجس صهیونسیتی و  یکی از افسران نظامی این  ارتش جنایتکار  است ..او رئیس شرکت قلعه دیجیتال (تلگرام) می باشد .

سرمایه گذاران به ظاهر نجیب اعلام کرده اند که این نرم افزار برای کسب در آمد و خلق نشده و تبلیغ و سرمایه گذاری هم ندارد و برای پشتیبانی ازیک هدف انسان ،خدمات رایگان ارائه می کند .

ازآنجایی که این برنامه در ابتدا با پوشش غیر صهیونیستی وارد عرصه مجازی شد و و بعدها هویت صهیونیستیش فاش شد ،میتوان دریافت که همچون وایبر و...با هدف جاسوسی و از طریق دیتا ماینینگ به حیات خود اد امه خواهد داد .

در غیر اینصورت چگونه میتوان باور کرد در دنیایی که قدرتمندان سلطه گر ، برای کسب ثروت و قدرت بیشتر  ، از هیچ جنایتی فرو گذار نیستند ،چگونه است که گردانندگان صهیونیست تلگرام باصرف هزینه های هنگفت و از سر دلسوزی زمین بازی  رایگان برای تفریح مردم جهان فراهم کرده اند !


۶_ اینستاگرام نیزکه سرویس عکس کمپانی صهیونیستی فیس بوک است و مدیریت آنرا زاکر برگ موثر ترین صهیونیست جهان برعهده دارد ،با ۳۵۰ میلیون کاربرجایگاه خوبی درشبکه های اجتماعی برای خودکسب کرده است. 

بر طبق آمار اینستاگرام، هر روز بالای۷۰میلیون عکس و فیلم کوتاه در این شبکه توسط کاربران منتشر می شود ، که باعث می شود تعداد ماهانه ی پست ها از مرز ۲/۱ میلیارد عبور کند .

بر اساس اسناد اسنودن از سال ۲۰۰۹ فیس بوک  اطلاعات کاربران را بطور کامل در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا قرار داده است.با توجه به  این گزارش میتوان گفت فروش اطلاعات یکی از راههای کسب درآمد برای این اپلیکیشن است .


اینها چند نمونه از ده ها برنامه فعال در شبکه های مجازی بود که بطور اختصار به میزان در آمد و عملکرد آنها اشاره  شد  .

گر چه بسیاری از آنها با ظاهر عوام فریب ، خدمت صادقانه و رایگان فعالیت می کنند ولی در واقع هدف اصلی طراحان این اپلیکیشن ها علاوه بر جاسوسی ،در آمد زایی بیشتر و سود اقتصادی می باشد که برای افزودن سرمایه خود علاوه بر تبلیغات به «دیتاماینینگ »...(یعنی علم استخراج اطلاعات مفیدازمیان مجموعه های بزرگ داده ها و پایگاه ها )می پردازند.

_اگرچه  فروش اطلاعات یکی از مهمترین راههای در آمد زایی این شرکتهاست ، اما کاربران نیز از عوامل مهم دیگر ایجاد درآمد هستند .  از آنجا که این  بر نامه ها  کاربر محور هستند ، هر چه بر تعداد کاربران افزوده شود ،سود حاصل بیشتر خواهد بود .

در واقع هر کاربر نقش یک ویزیتور را  برای سیستم بازی می کند و با فعالیت خود به معرفی و تبلیغ غیر مستقیم می پردازد .

در این سیستم این کاربران هستند که با تولید محتوا باعث به جریان افتادن و فعال شدن شبکه خواهند شد و هر چه فعالیت بالاتر رود ارزش سیستم افزوده خواهد شد و این بالارفتن ارزش منجر به سرمایه گذاری شرکت های اقتصادی بزرگ و در نتیجه افزایش قدرت اقتصادی میشود و درنهایت باعث فراهم شدن زمینه ورود به بازار بورس و فروش سهام شرکت می شود .

به این ترتیب با فروش سهام ، سود مضاعف نصیب این شبکه ها خواهد شد . ارزش افزوده این شرکت ها در ارزش سهام و تعداد کاربران آنهاست .یعنی هرچه تعداد کاربر بیشتر باشد  ،ارزش سهام بالاتر خواهد رفت .

با توجه به توضیحاتی که در رابطه با کسب سود سرشار از طریق  شبکه های مجازی نصیب کمپانیهای سازنده و گردانندگان آن می شود و باتوجه به کاربر محور بودن آنها میتوان به یک  نتیجه نه چنان خوش آیند رسید ،که چه در آمدی از سوی تک تک شهروندان ایرانی  به جیب کمپانیهای صهیونیستی سرازیر می شود .!


حال سؤال ما از مسئولین و دولتمردان  اینست  که چرا باید شبکه های صهیونیستی به راحتی و بدون پرداخت هیچ هزینه ای در ایران مشغول فعالیت باشند .؟!

چرادولت و مسئولین مربوطه بفکر تسریع در برقراری شبکه ملی اطلاعات نیستند تا پایانی باشد برای رفع مشکلات جدی فضاهای مجازی ؟!


قطعا یکی از بزرگترین خطاهای دولتمردان و مسئولین تا کنون علاوه بر کوتاهی در اجرای طرح ملی شبکه اطلاعات ، بی توجهی به فرمان رهبر معظم انقلاب در شورای عالی مجازی و عدم اطلاع رسانی به مردمی است که از سر ناآگاهی ، با عضویت در برنامه هایی همچون وایبر که متعلق به رژیم صهیونیستی است ، رتبه اول در آمدزایی برای این ابزار صهیونیستی را کسب کرده اند  و تاسف بالا تر اینکه سربازان گمنام جنگ نرم و مجاهدانی که باز از سر بی اطلاعی بدون آموزش و ماموریت مشخص و بدون ارائه نقشه و راهنما به زمین مجازی دشمن ناجوانمرد خوانده  شدند ، غافل از  اینکه در این مبارزه هر سنگی که پرتاب می کنند ، سنگ نیست بلکه سکه طلاییست که به دشمن صهیونیستی پرتاب شده و اورا بر علیه خود بیشتر تقویت و تجهیز می کنند .

براستی چه کسی پاسخگوی خسران این غفلتهاست ؟!

جا دارد که این سخن امام را به دولتمردان و مسئولین یاد آور شویم:


(آنهاییکه این صنعتهای بزرگ  را درست کردند ،آنها هم انسانهای یک سر و دو گوشی هستند  مثل سایر انسانها ،منتها قبل از ما بیدار شدند و ما را خواب کردند همتشان را صرف این کردند  که مارا غافل کنند و به ما تزریق کنند که نمی توانید . شما باید از اول شروع کنید و قصدتان این باشد که مستقل شوید .در همه چیز اگر بنا را بر این گذاشتید و با عزم وارد میدان شدید می توانید کشورتان را نجات دهید ).


                                                                                                                                                                          ((صحیفه نور جلد ۱۳))


۹۵/۰۴/۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
حرفما ( حامیان روشنگری در فضای مجازی ایران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی